dilluns, 22 de febrer del 2021

COMENCEM A PENSAR I PREPARAR LA NOSTRA DISFRESSA!

CARNESTOLTES JA ARRIBA, DE NOU ENS EMOCIONEM PARLANT DE LA DISFRESA I TOT EL QUE ENVOLTA. AIXÒ VOL DIR QUE ELS NENS I NENES SÓN PROTAGONISTES DE LA CREACIÓ DE LA DISFRESSA, LATRIA DEL MATERIAL, LES MIDES, LA PRESSA DE DECISIONS, ELS ACORDS GRUPALS, ETC.  AQUESTA FESTA TÉ DARRERA MOLTA IMPLICACIÓ DELS INFANTS.

AIXÍ QUE, COMENCEM! EL TEMA TRIAT D'AQUEST ANYS SÓN ELS CONTES POPULARS! ELS CONTES TRADICIONALS! AQUELLS QUE ANEM EXPLICANT I ESCOLTANT DE GENERACIÓ EN GENERACIÓ, ALGUNS MOLTS ANTICS I ALTRES NO TANT!

INICIEM UNA CONVERSA SOBRE QUINS SÓN ELS CONTES QUÈ CONEIXEM, QUINS ENS AGRADEN MÉS I QUÈ VOL DIR AIXÒ DE TRADICIONAL I POPULAR. DURANT LA SETMANA EN VIST ALGUNS CONTES, ALTRES ELS HEM EXPLCIAT I ALTRES ELS HAN EXPLICAT ELS PROPIS NENS I NENES. 

UN COP JA TENIM FORÇA IDEA D'AQUEST CONTES... QUIN ENS AGRADA MOLT? QUIN VOLEM REPRESENTAR? QUIN VOLEM QUE SIGUI LA NOSTRA DISFRESSA? ELS QUÈ AGAFEN MÉS SUPORT SÓN DUMBO I EL LLIBRE DE LA SELVA. I FINALMENT, TOT I QUÈ SUPOSI MÉS FEINA, DECIDIM SER EL LLIBRE DE LA SELVA! 


EL SEGUENT PAS ÉS ELABORAR UNA LLISTA DELS ANIMALS QUE SURTEN AL CONTE: LES LLOBES, LA PANTERA, EL TIGRE, L'ELEFANT, LA SERP, LÓS, L'ORANGUTÀ... I ENS PREGUNTEM?

QUÈ TENEN EN COMÚ AQUEST ANIMALS QUE TOTS I TOTES ENS HI POGUEM DISFRESSAR?

- YOUSSEF: TOTS ELS ANIMALS TENEN CUA!

- ANNA: I ORELLES!

AIXÍ QUE COMENCEM A PENSAR EN COM FAREM LES NOSTRES CUES:

- ENZO: LE SPODEM FER AMB PAPER

- AMAIA: O AMB CARTRÓ

- JANA: HEM DE POSAR UNA COSA A DINS QUE L'AGUANTI , QUÈ SIGUI FORTA I TAMBÉ RODONA.

- LAIA: PODEM PINAT EL PAPER COM SI FOS LA PELL DE L'ANIMAL

- LEA: PODRIA AGUANTAR-SE COM UN CINTURÓ

I TAMBÉ EN COM FAREM LES NOSTRES ORELLES:

- ERIK: HAURIEN DE TENIR FORMA DE A. COM UN PONT.

- LUNA: PODEM PLEGAR EL CERCLE I L'ENGANXEM A LA DIADEMA.

-JULEN: NECESSITEM 2 ORELLES PER CADASCÚ.

-LEIRE: LES SERPS ESCOLTEN, PERÒ NO TENEN ORELLES.

ENS POSEM MANS A L'OBRA!

BUSQUEM LA INFORMACIÓ DE CADA ANIMAL: ON VIU, QUIN ÉS EL SEU HÀBITAT, QUIN TIPUS D'ANIMAL ÉS, COM SÓN LES SEVES ORELLES I QUÈ MESURA LA SEVA CUA, JA QUE LES NOSTRES TINDRAN UNA MIDA REAL!

INTENTEM IMITAR TAMBÉ EL MOVIMENT I LA FORMA, PER AIXÒ BUSQUEM MATERIALS QUE POGUEM MOURE I ALHORA QUE TINGUIN CERTA RIGIDESA COM EL FILFERRO.

(FOTOS SOBRE EL DISSENY, MATERIALS I ELABORACIÓ DE LES CUES)

I QUANTES CUES NECESSITEM EN TOTAL? QUANTS CERCLES HEM DE FER PER CADASCUNA?

ENS DIVIDIM EN DOS GRUP I RESOLEM AQUEST PROBLEMA MATEMÀTIC AMB AJUDA DEL DIFERENTS MATERIALS. UN GRUP ESCRIVIM EL NOM DE TOTES LES PERSONES DEL GRUP I DIBUIXEM 2 ORELLES AL COSTAT DE CADA NOM. I L'ALTRE ESCRIVIM EL NOM DE LES PERSONES DEL GRUP I POSEM 2 PECES AL COSTAT DE CADA NOM. TOTS DOS GRUP PER RESOLDRE-HO COMPTEM I OBTENIR EL TOTAL!

                                                         (FOTOS SOBRE EL PROBLEMA MATEMÀTIC DE LES ORELLES)



1 comentari: