dimecres, 30 de juny del 2021

OBJECTIU 20130: CASA D'INSECTES I LLAGOSTA

 PRESENTEM L’OBJECTIU 2030, ELS 17 OBJECTIUS DE DESENVOLUPAMENT SOSTENIBLE.

Els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) –objectius universals, integradors i ambiciosos- són els que guien la implementació de l’Agenda 2030  de les Nacions Unides per al Desenvolupament Sostenible, aprovada el 25 de setembre del 2015.

Les temàtiques que aborden van des de la pobresa, la fam, la pau, la salut, l’educació, les desigualtats, la inclusió, la prosperitat econòmica, la protecció del planeta, la lluita contra el canvi climàtic, les ciutats i els territoris, l’energia, el consum i la producció sostenibles i la governança.



I NOSALTRES ENS CENTREM EN DOS D’ELLS: EL 14 QUE TÉ A VEURE AMB LA VIDA SUBMARINA I EL 15 QUE PARLA DE LA VIDA DELS ECOSISTEMES I LA VIDA TERRESTRE.


SI ESTEM AL 2021, QUANTS ANYS QUEDEN FINS AL 2030?


COMENCEM DOS COMPTATGES MATEMÀTICS. UN PER VEURE QUANTS ANYS FALTEN FINS AL 2030 I UN ALTRE QUE RESPON A LA PREGUNTA: QUANTS ANYS TINDREM AL 2030?

PENSEM I REFLEXIONEM SOBRE 

COM CREIEM QUE ESTARÀ EL NOSTRE PLANETA D’AQUÍ 9 ANYS?  

HAUREM ACONSEGUIT ARRIBAR A L’OBJECTIU? ACONSEGUIREM SALVAR ELS ANIMALS DEL MÓN?




EN AQUESTS DIES ENS ARRIBA DE PART DE LA LEA I LA FAMÍLIA UNA CASA D'INSECTES. HEM APROFITAT QUE LA TENIM A L'AULA PER OBSERVAR-LA, VEURE COM ESTÀ DIVIDIDA, EN QUANTES PARTS, DE QUIN MATERIAL ESTÀ FETA, COM I ON LA PODEM COL·LOCAR, QUAN INSECTES HI VINDRAN A VIURE O PASSAR ALGUNS DIES?...
I, COM SÓN D'IMPORTANTS ELS INSECTES PEL NOSTRE ECOSISTEMA! RECUPEREM LA IDEA DE LA CADENA ALIMENTÀRIA!

I LLEGINT LES INSTRUCCIONS HEM VIST QUE LA CASETA S'HA DE SITUAR ENTRE 1'5 I 2 METRES DEL TERRA, PER TANT LES INVESTIGADORES RÀPIDAMENT HAN PENSAT QUE LA MANERA DE SABER-HO ERA MESURANT! AGAFEM ELS METRES I CAP A LA FIGUERA! 
ANEM A BUSCAR EL MILLOR LLOC PER LA CASA D'INSECTES!
LA CINTA MÈTRICA ENS HA ACOMPANYAT MOLT DURANT AQUEST CURS, I VIVENCIANT ALTRES SITUACIONS VEIEM COM EL GRUP LA TE PRESENT, LA UTILITZA DE MANERA CORRECTA I AMB AUTONOMIA. 

PERÒ A L'AULA INVESTIGADORA LES SORPRESES NO S'ACAVEN MAI! AVUI EL JAEL ENS HA SORPRÈS AMB UNA LLAGOSTA INCREÏBLE QUE HA TROBAT AL SEU PATI! AMB LA SEVA MARE L'HAN AGAFAT I L'HAN PORTAT A L'AULA, AMB LA IDEA D'OBSERVAR-LA I PODER ALLIBERAR-LA. 
HA SIGUT FANTÀSTIC! FANTÀSTIC EL MOMENT EN QUÈ LA LEIRE S'AIXECA I BUSCA REFERÈNCIES PER ESBRINAR DE QUIN TIPUS D'ANIMAL ES TRACTA, TOT OBSERVANT EL MAPA DE LA CLASSIFICACIÓ CIENTÍFICA. BRUTAL! PERQUÈ DAVANT DE QUALSEVOL ANIMAL TENIM LA CURIOSITAT DE SABER DE QUIN ANIMAL ES TRACTA! AQUEST ÉS EL MODE INVESTIGADORA! VISCA!!!!

EL GRUP HA PENSAT QUE PODIEM ALLIBERAR A LA LLAGOSTA... A LA FIGUERA! 
ENS PREGUNTEM SI POTSER: ANIRÀ A LA CASA D'INSECTES?,  HI CAP? CONVIURÀ AMB ALGÚ MÉS? 
AIXÍ QUE HEM DECIDIT QUE ANIREM ANANT A LA FIGUERA PER RESPONDRE LES NOSTRES PREGUNTES!


I JA SABEU: 
OBSERVEM, ESTUDIEM, ENS PREGUNTEM, (SI PODEM) COMPROVEM 
I ALLIBEREM! 



 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada